Pivo musí chutnat!

Jaká piva preferujeme či nepreferujeme?

Piva milujeme! Ale ne všechny! Musí chutnat, musí v sobě nést chutě, musí být plná, chlebnatá, musí v nich být znát slady, tedy ječmen, pšenice, žito nebo oves, a taky hořčiny, tedy chmel, a že jich je, a to nejen těch našich “českých”, ikdyž ty jsou dle našeho mínění pro to naše “české pivo” tou nejlepší volbou. Zaměřujeme se tedy výhradně na naše česká piva, piva z pivovarů, které nám je vaří poctivě a s láskou, tak jak to má být. Kašleme na piva z nadnárodních společností* , protože ony kašlou na kvalitu a pojem českého piva , tedy na nás “pivaře” a věnujeme se pivovarům českých majitelů a vlastníků. A že jich je naštěstí pořád dost. V dalších článcích se Vám je pokusíme postupně přiblížit.

* nádnárodními společnostmi na našem pivním trhu myslíme ty, které dokáží prodat své produkty v super/hyper marketech za 7, 8 ,9kč a v sudech je pak prodávají na úplně jiné, “nekřesťanské” peníze hospodským, kteří jsou pak nuceni nám je nabízet za “cifry” často nevídané … Zde je výčet těch nejzásadnějšich:

Asahi Breweries, Ltd. (Japonsko), vlastnící u nás pivovary Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel a Redegast a jejich další obchodní značky, Primus a Gambrinus. Škoda (lásky) hovořit.

Molson Coors Brewing Company (USA), vlastnící u nás pivovary Staropramen a Ostravar, a třeba i značku Braník, dnes už neexistujícího pražského a kdysi krásného pivovaru. Co dodat? …

Heineken (Holandsko), kapitola sama o sobě, společnost, které nejde říci jinak, než “uzavírači krásných pivovarů”, vlastnící u nás pivovary Starobrno, Krušovice a Březňák a značky již zmíněných zavřených pivovarů, tedy Louny, Dačický a Lorec z Kutné Hory, Hostan ze Znojma, Krásné Březno v Ústí nad Labem a taky JP tedy Jarošova. Tak tady už nejde než neplakat …

No a když se pak zamyslíte, kam tečou zisky z prodeje těchto “českých piv” ...

Aleš

Vytvořil Shoptet | Šablona Rubin | Design Tomáš Hlad.