Pivo musí chutnat!

Jaká piva preferujeme či nepreferujeme?

Piva milujeme! Ale ne všechny! Musí chutnat, musí v sobě nést chutě, musí být plná, chlebnatá, musí v nich být znát slady, tedy ječmen, pšenice, žito nebo oves, a taky hořčiny, tedy chmel, a že jich je, a to nejen těch našich “českých”, ikdyž ty jsou dle našeho mínění pro to naše “české pivo” tou nejlepší volbou. Zaměřujeme se tedy výhradně na naše česká piva, piva z pivovarů, které nám je vaří poctivě a s láskou, tak jak to má být. Kašleme na piva z nadnárodních společností* , protože ony kašlou na kvalitu a pojem českého piva , tedy na nás “pivaře” a věnujeme se pivovarům českých majitelů a vlastníků. A že jich je naštěstí pořád dost. V dalších článcích se Vám je pokusíme postupně přiblížit.

* nádnárodními společnostmi na našem pivním trhu myslíme ty, které dokáží prodat své produkty v super/hyper marketech za 7, 8 ,9kč a v sudech je pak prodávají na úplně jiné, “nekřesťanské” peníze hospodským, kteří jsou pak nuceni nám je nabízet za “cifry” často nevídané … Zde je výčet těch nejzásadnějšich:

Asahi Breweries, Ltd. (Japonsko), vlastnící u nás pivovary Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel a Redegast a jejich další obchodní značky, Primus a Gambrinus. Škoda (lásky) hovořit.

Molson Coors Brewing Company (USA), vlastnící u nás pivovary Staropramen a Ostravar, a třeba i značku Braník, dnes už neexistujícího pražského a kdysi krásného pivovaru. Co dodat? …

Heineken (Holandsko), kapitola sama o sobě, společnost, které nejde říci jinak, než “uzavírači krásných pivovarů”, vlastnící u nás pivovary Starobrno, Krušovice a Březňák a značky již zmíněných zavřených pivovarů, tedy Louny, Dačický a Lorec z Kutné Hory, Hostan ze Znojma, Krásné Březno v Ústí nad Labem a taky JP tedy Jarošova. Tak tady už nejde než neplakat …

No a když se pak zamyslíte, kam tečou zisky z prodeje těchto “českých piv” ...

Aleš

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.  

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení